Meta’ya yapay zeka yasağı: Artık belirtmeleri gerekiyor!
Gelecek yıldan itibaren Facebook ve Instagram’ın, siyasi reklam kampanyalarının deepfake gibi yapay zeka tarafından üretilmiş içerik içerip içermediğini açıklaması gerekecek.
Söz konusu politika, yapay zeka tarafından oluşturulan siyasi reklamların halkı yanıltma potansiyelini önlemek amacıyla tasarlanmıştır. Günümüzün yapay zeka programları, uzlaşmacı veya skandal durumlar da dahil olmak üzere potansiyel liderlere ilişkin gerçekçi görüşleri kolayca oluşturabiliyor.
YAPAY ZEKA TRUMP’U TUTUKLANIRKEN ÇEKTİ
Örneğin, yapay zeka oluşturucuları eski Başkan Donald Trump’ın tutuklandığını veya mevcut ABD Lideri Joe Biden’ın renkli bir mayo giydiğini tasvir etti. Diğer sözde deepfake’ler birinin sesini klonlayabilir ve First Lady Jill Biden’ın kocasını kınaması da dahil olmak üzere ona her şeyi söyletebilir.
Facebook ve Instagram’ın ana şirketi olan Meta, temel olarak yanlış içerik içeren veya platform politikalarını ihlal eden siyasi reklamları yasaklıyor. Ancak bir noktaya dikkat çekmek için derin sahtekarlıklar ve diğer yapay zeka hilelerini kullanan siyasi reklamlar için şirket, reklamveren üretken yapay zekayı kullanmaya açık olduğu sürece buna izin verecek.
Yeni politikalar, seçim kampanyaları ve sosyal konulara yönelik reklamlar için geçerlidir. Meta, uygun olan her siyasi reklamın karşısına bir açıklama yerleştirmeyi planlıyor. Şirket, “Bir reklamverenin gerektiği gibi açıklama yapmadığını tespit edersek, reklamı reddedeceğiz ve tekrar tekrar açıklama yapmamak, reklamverenin ceza almasıyla sonuçlanabilir.”ekledi.
Bunun tek istisnası, renk düzeltme veya görüntü kırpma ve sertleştirme gibi küçük iyileştirmeler yapmak için yapay zeka yazılımını kullanan siyasi reklamlardır. Bunlar için herhangi bir açıklamaya gerek kalmayacaktır.
META, YAPAY ZEKA’NIN KULLANIM ALANLARINA DİKKAT EDİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ
Meta, Eylül ayında sorunun üstesinden gelmek için benzer bir politika uygulayan Google’a katıldı. Facebook ayrıca reklamverenlere AI reklam oluşturma araçlarını siyasi amaçlarla ve barınma, istihdam ve sağlık gibi diğer alanlarda kullanmaktan kaçınmalarını söyledi.
Şirket PCMag’e söyledi. “Bu yaklaşımın, potansiyel riskleri daha iyi anlamamıza ve düzenlemeye tabi sektörlerdeki potansiyel olarak hassas konulardaki reklamlarda Üretken Yapay Zeka kullanımı için doğru korumaları oluşturmamıza olanak sağlayacağına inanıyoruz.”söz konusu.