Teknoloji

Meta’ya yapay zeka yasağı: Artık belirtmeleri gerekiyor!

Gelecek yıldan itibaren Facebook ve Instagram’ın, siyasi reklam kampanyalarının deepfake gibi yapay zeka tarafından üretilmiş içerik içerip içermediğini açıklaması gerekecek.

Söz konusu politika, yapay zeka tarafından oluşturulan siyasi reklamların halkı yanıltma potansiyelini önlemek amacıyla tasarlanmıştır. Günümüzün yapay zeka programları, uzlaşmacı veya skandal durumlar da dahil olmak üzere potansiyel liderlere ilişkin gerçekçi görüşleri kolayca oluşturabiliyor.

YAPAY ZEKA TRUMP’U TUTUKLANIRKEN ÇEKTİ

Örneğin, yapay zeka oluşturucuları eski Başkan Donald Trump’ın tutuklandığını veya mevcut ABD Lideri Joe Biden’ın renkli bir mayo giydiğini tasvir etti. Diğer sözde deepfake’ler birinin sesini klonlayabilir ve First Lady Jill Biden’ın kocasını kınaması da dahil olmak üzere ona her şeyi söyletebilir.

Facebook ve Instagram’ın ana şirketi olan Meta, temel olarak yanlış içerik içeren veya platform politikalarını ihlal eden siyasi reklamları yasaklıyor. Ancak bir noktaya dikkat çekmek için derin sahtekarlıklar ve diğer yapay zeka hilelerini kullanan siyasi reklamlar için şirket, reklamveren üretken yapay zekayı kullanmaya açık olduğu sürece buna izin verecek.

Yeni politikalar, seçim kampanyaları ve sosyal konulara yönelik reklamlar için geçerlidir. Meta, uygun olan her siyasi reklamın karşısına bir açıklama yerleştirmeyi planlıyor. Şirket, “Bir reklamverenin gerektiği gibi açıklama yapmadığını tespit edersek, reklamı reddedeceğiz ve tekrar tekrar açıklama yapmamak, reklamverenin ceza almasıyla sonuçlanabilir.”ekledi.

Bunun tek istisnası, renk düzeltme veya görüntü kırpma ve sertleştirme gibi küçük iyileştirmeler yapmak için yapay zeka yazılımını kullanan siyasi reklamlardır. Bunlar için herhangi bir açıklamaya gerek kalmayacaktır.

META, YAPAY ZEKA’NIN KULLANIM ALANLARINA DİKKAT EDİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ

Meta, Eylül ayında sorunun üstesinden gelmek için benzer bir politika uygulayan Google’a katıldı. Facebook ayrıca reklamverenlere AI reklam oluşturma araçlarını siyasi amaçlarla ve barınma, istihdam ve sağlık gibi diğer alanlarda kullanmaktan kaçınmalarını söyledi.

Şirket PCMag’e söyledi. “Bu yaklaşımın, potansiyel riskleri daha iyi anlamamıza ve düzenlemeye tabi sektörlerdeki potansiyel olarak hassas konulardaki reklamlarda Üretken Yapay Zeka kullanımı için doğru korumaları oluşturmamıza olanak sağlayacağına inanıyoruz.”söz konusu.

KAYNAK: HABER7

haber-atakum.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort